Genveje


Pædagoguddannelsen: Når praksis støtter teori - og omvendt

Lørdag kl. 09.00-09.45: Pædagoguddannelsen: når praksis støtter teori – og omvendt

Hvordan gør vi pædagoguddannelsen endnu bedre? Svarene er mange. Et af dem er, at pædagoguddannelsen og daginstitutionerne skal arbejde bedre sammen om de studerendes læring.
Pædagoguddannelsen er Danmarks største videregående uddannelse.

Hvert år starter ca. 5.000 unge på pædagoguddannelsen. De studerendes praktik i kommunernes daginstitutioner er en vigtig og central del af uddannelsen. Men samarbejdet mellem uddannelsesinstitutionerne og praktikstederne handler mest om den praktiske koordinering af praktikforløbet og mindre om indholdet.  

Har uddannelsesinstitutioner og praksisfeltet ikke en fælles opgave i at rykke tættere på hinanden og få mere ud af hinanden med det mål at uddanne endnu bedre pædagoger – til gavn for de studerende, for skoler og institutioner; og ikke mindst til gavn for børnene? Kom og deltag i debatten mellem pædagoguddannelsen, kommunerne og de studerende. Vi håber, at debatten både vil aflive fordomme og forhindringer og finde nye muligheder og løsninger.


         
    Fotograf: Ulrik
Jantzen 
     
 

Paneldeltagere

  • Kristian Heunicke, Direktør, KL
  • Mia Rebekka Lund, Faglig sekretær, Pædagogstuderendes Landssammenslutning
  • Elisa Rimpler, Formand, BUPL 
  • Dennis Danielsen, Centerchef Center for Børn og Unge, Vallensbæk Kommune
  • Sami Stephan Boutaiba, Direktør for Pædagogik og Ledelse, Professionshøjskolen Absalon
  • Margit Mikkelsen: Centerchef, Center for Pædagogik, Professionshøjskolen Absalon (moderator)